Discrimination in teacher assesment

Kisfalusi, Dorottya and Hermann, Zoltán and Keller, Tamás (2022) Discrimination in teacher assesment. [Data Collection]

Abstract

A kutatók a kutatás során azt vizsgálták, milyen különbségek lelhetőek fel a tanárok osztályozási gyakorlatában és továbbtanulási ajánlásaiban és ezeknek milyen szándékolt és nem szándékolt következményei vannak a tanulók egyes csoportjaira. Kutatásuk során általános iskolai magyar és matematika szakos pedagógusokat kértek meg arra, hogy vegyenek részt egy online, önkitöltős kérdőíves kutatásban. A kérdőív első felében arra kérték őket, hogy 6 darab nyolcadikos szintű magyar vagy matematika dolgozatot javítsanak ki, pontozzanak és osztályozzanak le, majd a dolgozat alapján adjanak javaslatot a középiskolai továbbtanulásra vonatkozóan. A dolgozatok fiktív roma és nem roma fiú és lány neveket tartalmaztak, amelyeket a kitöltők között randomizáltak. A kérdőív második része a résztvevők demográfiai jellemzőjével, tanítási tapasztalatával és osztályozási gyakorlatával és elveivel kapcsolatban tartalmazott kérdéseket. Kutatásukban arra voltak kíváncsiak, hogy a tanárok osztályozási gyakorlatában meglévő egyéni, mikro-szintű különbségek vezetnek-e makro-szinten, az összes válaszadó válaszait tekintve átlagosan nemi vagy etnikai különbségekhez az osztályzatokban. A gyűjteményben található kérdőív és adatfile egy 24 hónapos, 2024. júniusig tartó embargós időszakot követően a kutatásvezető hozzájárulásával lesz elérhető.

Legal and ethical issues

Request a copy

Title in English: Discrimination in teacher assesment
Keywords: oktatás, diszkrimináció, etnicitás, osztályozás
Keywords in English: education, discrimination, ethnicity, grading
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Funded research group
Research funder: NKFIH, KRTK KTI
Depositing User: Enikő Meiszterics
Date Deposited: 09 Jun 2022 08:01
Last Modified: 21 Jun 2022 17:59
URI: https://openarchive.tk.mta.hu/id/eprint/558

Actions (login required)

View Item View Item

Available files