Neményi, Mária (2014) Social Determination of School Career Opportunities. [Data Collection]
Abstract
A kutatást a Jedlik Ányos program keretében az NKFP támogatta. A téma a roma tanulók iskolai teljesítménye és továbbtanulási esélyei. A kutatás interjús, fókuszcsoportos és kérdőíves módszerekkel történt. A kérdőíves felmérés az ország számos iskolájában, önkitöltős módszerrel zajlott le, 14 éves gyerekek részvételével. Interjúk csak roma gyerekekkel készültek, ahogyan a fókuszcsoportos beszélgetéseken is főként romák vettek részt. Az iskolák egy része az akkor működő iskolai integrációs programban vett rész. A KDK repozitóriumából a kérdőíves felvételhez kapcsolódó dokumentumok érhetőek el. A kérdőív a gyerekek jövőképére kérdezett rá és hozta kapcsolatba a szociodemográfiai háttérrel, az etnicitással és a baráti kapcsolatok jellemzőivel. A gyűjtemény tartalma: - a kutatásban való részvételre felkérő, iskolaigazgatóknak küldött levél (level_iskolaigazgatoknak) - a kutatásban résztvevő iskolák listája (kutatasban_resztvevo_iskolak) - a kutatásban résztvevő gyerekek osztályfőnökei által kitöltött kérdőív (tanari_kérdoiv) - a kutatásban résztvevő gyerekek által kitöltött kérdőív (gyerek_kerdoiv) - kódutasítás a kérdőívek kódolásához (fogalmazas_kodutasitas) - a tisztított adatbázis (adatfajl_kdk) - az adatbázis tisztítás sytax-a (tisztitas_syntax_kdk) - a tisztítás lépéseit összefoglaló szöveges leírás (tisztitas_kdk) - az adatbázis képzett változóinak syntax-a (identitas_syntax) - az adatbázis változóinak listája (adatbazis_valtozoi) - a kutatás fő megállapításait összefoglaló tanulmány (zarotanulmany).
The reseach was supported by NKFP as a part of the Jedlik Ányos program. The research focused on roma pupils' educational performance and their chance for further education. Data was collected with interviews, focus group interviews and self administrated questionnaire methods combined. The self administrated questionnaire survey was conducted among 14-years-old pupils in several primary schools of the country. Exclusively Roma children were the respondents of the in-depth interviews, the participants of the focus group discussions were mainly Roma. Some of the schools participated in the School Integration Program of that time. Documents of the survey are available in this repository. The questionnaire focused on children's visions and their social socio-demographic background (ethnicity and relations with friends). Contents of the collection: - invitation letter sent to Headmasters to take part in the research (level_iskolaigazgatoknak) - list of schools participating in the survey (kutatasban_resztvevo_iskolak) - questionnaire completed by Formmasters of children participating in the survey (tanari_kerdoiv) - questionnaire completed by children participating in the survey (gyerek_kerdoiv) - codelist to code the questionnaires(fogalmazas_kodutasitas) - database (adatfajl_kdk) - syntax of the data cleaning process (tisztitas_syntax_kdk) - text description of the database cleaning (tisztitas_kdk) - syntax of the calculated variables (identitas_syntax) - list of the database variables (adabazis_valtozoi) - summary report (zarotanulmany)
Legal and ethical issues
A dokumentum/dokumentumgyűjtemény és az abban található adatok korlátozás nélkül szabadon publikálhatók a KDK repozitóriumában. Minden másodfelhasználás esetében hivatkozza le a TK Kutatási Dokumentációs Központját mint adatdisztribútort, az eredeti kutatás címét és vezetőjét, valamint az adat KDK-beli url-jét vagy DOI-ját! Amennyiben személyes adatokhoz fér hozzá egy KDK-s kutatási forrásban, azok nyilvánosságra hozatala tilos!
Title in English: | Social Determination of School Career Opportunities | ||
---|---|---|---|
Keywords: | oktatási integráció, esélyegyenlőség, roma tanulók | ||
Subjects: | H Social Sciences | ||
Divisions: | Institute for Sociology | ||
Research funder: | NKFP | ||
Depositing User: | Adminisztrátor | ||
Date Deposited: | 12 Nov 2013 15:28 | ||
Last Modified: | 09 Sep 2021 07:12 | ||
URI: | https://openarchive.tk.mta.hu/id/eprint/153 | ||
Actions (login required)
|